Családpolitikai Iroda
Kutatási Iroda
Stratégiai Iroda
Eredményeink
Útvonal ide: CSALÁD / Eredményeink

Összegző beszámoló a családi életre nevelés bevezetésének alapkérdéseiről

Korunkban a családok jelentős része súlyos gondokkal küzd, egyre kevésbé tudja betölteni rendeltetését, hivatását. Néhány évtizeddel ezelőtt a gyermekek belenőttek az anya- és apaszerepbe, erre mintát adott a több generáció együttélése. A mai családok tagjait a napi tevékenységük inkább elválasztja, mintsem összekötné. Kevés lehetőség adódik a családi szerepek átadására, megtanulására, nem is beszélve a válságokkal küzdő, illetve sérült családokról. Ezért ma különösen szükségét érezzük a családi életre való tudatos felkészítésnek, s ebben nagyobb feladat hárul az iskolákra és más nevelő intézményekre.

Az új Nemzeti Alaptanterv szerint 2013 őszétől megjelenik az oktatás-nevelésben, a családi életre és a társas kapcsolati kultúrára nevelés az osztályfőnöki óráktól kezdve, a különböző tantárgyakig, az Életvitel és gyakorlati ismeretek és az Etika című tárgyakban explicit módon is.

Az ember élete elválaszthatatlan a családtól, az egészséges és boldog életre nevelés nem képzelhető el családi életre nevelés nélkül.

Kapcsolódó fájlok:
PÁLYÁZATOK
HIVATALOS KÖZLEMÉNYEK
TÁMOP 5.4.10.
TÁMOP 5.2.9.
TÁMOP 5.2.6.
TÁMOP 5.4.1-12/1.
EFOP 3.1.1.
LEZÁRULT UNIÓS PÁLYÁZATOK
MÓDSZERTANI ARCHÍVUM
KUTATÁSI ARCHÍVUM
ADATBÁZIS
KÉPZÉS