Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat segítőinek feladatai
- Elsődleges szűrés (A hívás a szolgálat kompetenciakörébe tartozik? Mi a probléma? Milyen megoldási lehetőségek jöhetnek szóba?) tájékoztatás, információadás és csere
- A gyermekvédelmi törvényben előírt jelzési, együttműködési és tájékoztatási kötelezettség teljesítése
- Segítés (telefonon és e-mailben), segítő beszélgetés, „rapid” esetkezelés, a kliens kérésére tanácsadás, súlyos válsághelyzet esetén azonnali beavatkozás, kimenekítés, a megfelelő hatósági intézkedés kezdeményezése
- A prostitúcióval, emberkereskedelemmel összefüggő feladatok végzése
- Szükség esetén titkos intézménybe való elhelyezés kezdeményezése, az elhelyezés koordinálása
- Együttműködés a regionális kríziskezelő hálózat szakembereivel, ahová „kimenekítjük” a hozzátartozók közötti erőszak (párkapcsolati erőszak, a gyermekbántalmazás, illetve a háztartáson belül a rokonok, családtagok által elkövetett erőszak) következtében beállt súlyos válsághelyzetben, krízisben lévő áldozatokat
- Együttműködés a Magyarországon működő segítő intézményekkel, hatóságokkal, a rendőrséggel, más telefonos szolgálatokkal, és civil szervezetekkel
- A munkát meghatározó rendelkezések, jogszabályok ismerete
|