IFJÚSÁGKUTATÁS
Útvonal ide: KUTATÁSI ARCHÍVUM / IFJÚSÁGKUTATÁS

Valóság-show kutatás

A kutatás célja:
A magyarországi televíziókban 2002 őszén új műsortípusként sugárzott valóság-showk fogadtatásáról és közönségéről szóló kutatásunk célja, hogy föltárjuk a nézők szocio-demográfiai és kulturális jellegzetességeit, a műsorokkal kapcsolatos véleménystruktúrákat, a pozitív, illetve negatív megítélések alá eső bizonyos aspektusokat és azok okait, valamint a műsorok által közvetített viselkedésmintákra vonatkozó vélekedéseket. Továbbá vizsgáltuk a műsorok megjelenését a társas térben, a műsorral kapcsolatos hétköznapi kommunikációt, annak köreit és tartalmait. Célunk mindezeken kívül, hogy rávilágítsunk ezen új típusú tévéműsorok hatására kialakult és a jövőben várhatóan kialakuló médiahasználati, értékrend- és életmódbeli változásokra. Külön hangsúllyal szerepel kutatásunkban annak feltárása, hogyan ítélik meg a nézők az új típusú műsor etikai vonatkozásait, az általa sugallt viselkedésmintákat, milyen szempontokból érzik szükségesnek a bemutatásra kerülő jelenetek korlátozását.

A kutatás módszertana:
A kutatás magja egy három szakaszból álló, telefonos megkérdezéssel zajló kérdőíves felmérés. A kialakított kvóta alapján mintánk a 15-29 éves fiatalok korcsoportjaira, nemére és lakóhelyük településtípusára reprezentatív. Összességében ezerfős reprezentatív mintán készült felmérés adatai állnak rendelkezésünkre.

A kutatás eredménye:
A fiatalok viszonya a valóságműsorokhoz című zárótanulmány

A kutatás ütemezése:
Az adatfelvétel 2002. november 1-jétől 2003. április 30-ig zajlott három hullámban.
A zárótanulmány 2003 májusában készült el.
A kutatás lezárult.

A kutatás megrendelője és támogatója:
Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT)

A kutatásban résztvevő további partnerünk:
Első Pesti Telefontársaság (EPT)

PÁLYÁZATOK
HIVATALOS KÖZLEMÉNYEK
TÁMOP 5.4.10.
TÁMOP 5.2.9.
TÁMOP 5.2.6.
TÁMOP 5.4.1-12/1.
EFOP 3.1.1.
LEZÁRULT UNIÓS PÁLYÁZATOK
MÓDSZERTANI ARCHÍVUM
KUTATÁSI ARCHÍVUM
ADATBÁZIS
KÉPZÉS