A kutatás célja: A vizsgálat célja, hogy feltárja a kereskedelmi televíziókban, napjainkban futó ún. kibeszélő-showk közönségének véleménystruktúráját a műsortípusról. A vizsgálat célcsoportja a gyermek korosztályba tartozó rendszeres kibeszélő-show nézők, illetve az olyan gyermekes szülők csoportja, akik maguk is és gyermekük/gyermekeik is nézői a kibeszélő-showknak.
A kutatás módszertana: A kutatás adatfelvétele fókuszcsoportos kvalitatív eljárással zajlott. 4 fókuszcsoport felvételét végeztük el, amelybe egyenként 7-10 főt választottunk ki speciális mintavételi eljáráson keresztül. A 4 fókuszfelvételből kettő célcsoportját a gyermek korosztályba tartozók, a fennmaradó két fókuszfelvétel célcsoportját pedig a szülői csoportba tartozók alkotják.
A kutatás eredménye: A kibeszélőshow-k megítélése 12 éves gyerekek és szüleik körében – egy fókuszcsoportos vizsgálat tanulságai című zárótanulmány.
A kutatás ütemezése: Az adatfelvétel 2003 decemberében zajlott. A zárótanulmány 2003 decemberében készült el. A kutatás lezárult.
A kutatás megrendelője és támogatója: Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT)
A kutatásban résztvevő további partnerünk: MIMIKRI Közvélemény- és Piackutató Bt.
|