A kutatás célja: 1. Elsősorban megvizsgáltuk, hogy kik látogatják a Művészetek Palotáját, milyen szocio-demográfiai jellemzőkkel írhatók le az egyes események látogatói. Megpróbáltuk leírni azokat a háttértényezőket, amelyek szerepet játszanak abban, hogy ellátogat valaki a Művészetek Palotája rendezvényeire. 2. Másrészt a Művészetek Palotájába látogatók elégedettségét és véleményét mérjük a rendezvényekről, a tapasztalatokról, a körülményekről. 3. A kutatás során kiemelt figyelemmel kísértük azokat, akik a Művészetek Palotájának potenciális látogatói, de valamilyen oknál fogva nem látogatják a MÜPÁ-t.
A kutatás módszertana: A kutatást 2400 fő megkérdezésével valósítottuk meg.
A két kutatási tématerület – látogatók feltérképezése és a programokkal kapcsolatos vélemények feltárása – kutatás-módszertani szempontból két különböző megközelítésmódot tett szükségessé. A programokkal kapcsolatos véleményfeltárásra, a látogatók egyéni értékelésére, egyrészt kvantitatív, másrészt kvalitatív kutatási módszertan alkalmas, míg az elégedettség mérésére, a látogatók szociodemográfiai tipologizálására a kvantitatív módszer képes adekvát, marketingtámogató, döntés-előkészítő eredményeket produkálni.
Az általunk használt két módszer:
- Kérdezőbiztossal segített kérdőív interjú
- Fókuszcsoport
A kutatás várható eredménye: Kutatási zárótanulmány
A kutatás ütemezése: 2006. március 1.- 2006. december 31.
2006. június 30-ig: Alapozó látogatói felmérés (1400 fő) 2006. október 30-ig: Ikermintás kérdőíves kutatás (1000 fő) 2006. november 30-ig: Fókuszcsoportok 2006. november 30-ig: Online célcsoport-kutatás 2006. december 31-ig: Zárótanulmány: A kutatás lezárult.
A kutatás megrendelője és finanszírozója: Művészetek Palotája Kft.
A kutatásban résztvevő partnereink: Művészetek Palotája Kft. munkatársai, az ELTE-TÓFK kommunikáció-művelődésszervező, illetve ifjúságsegítő szakos hallgatói
|