A szükséglet-meghatározás nemzetközi ás hazai tapasztalatai
Fogyasztóvédelmi irányelvek
Szakmai ellenőrzés
Szociális szolgáltatástervezés
Útvonal ide: TÁMOP 5.4.1-08. / III. pillér - Módszertan

III. pillér - Módszertan

Módszertan, szolgáltatástervezés

A pillér keretén belüli munka a szolgáltatások igazságos, rendszerszerű és átlátható működésének megismerési technikáit, módszereit segíti, valamint a lakossági szükségletek felmérésnek módszertanát fejleszti. E mellett javaslatokat dolgoz ki az ágazatokon belüli szolgáltatási szintek összehangolására és az ágazatok közötti együttműködés erősítésére, valamint a hatékony szolgáltatásnyújtás módszereire vonatkozóan.

A pillér fő célterületei, tevékenység-körei:

  • A szakmai ellenőrzési rendszer fejlesztésének fő célja az ellenőrzési eljárás rendszerének egységesítése.
  • A fogyasztóvédelmi irányelv kidolgozása a szociális terület lehetővé teszi a fogyasztóvédelmi rendszer ágazati reformját. A kidolgozás része az irányelvek modellezése.
  • A tervezéstámogatás célja a települési, megyei önkormányzatok, a kistérségek és egyéb kötelezettek szolgáltatástervezési gyakorlatának fejlesztése, valamint egy országos szolgáltatástervezési koncepció (OSZTK) - több szakmai közreműködővel közösen történő - megalkotása.
  • Szolgáltatások szakmai felmérése, fejlesztése: ennek hosszú távú célja, hogy a személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatási rendszer átfogó átalakításának stratégiai kidolgozásához (OSZTK) empirikus tapasztalatok útján levonható következtetésekkel járuljon hozzá.
  • Műhelytalálkozók szervezése, valamint adatbázis és értékelő rendszer kiépítése a szakemberek számára.
PÁLYÁZATOK
HIVATALOS KÖZLEMÉNYEK
TÁMOP 5.4.10.
TÁMOP 5.2.9.
TÁMOP 5.2.6.
TÁMOP 5.4.1-12/1.
EFOP 3.1.1.
LEZÁRULT UNIÓS PÁLYÁZATOK
MÓDSZERTANI ARCHÍVUM
KUTATÁSI ARCHÍVUM
ADATBÁZIS
KÉPZÉS